Sider

onsdag den 24. oktober 2012

Síðsta 1. mai talan hjá Svend Auken

Í filminum Svend, har Anne Wivel fylgir manninum hjá sær síðstu tvey árini av lívi hansara, er ein scena frá 1. mai haldi sum Svend Auken er til (eg haldi tað var onkunstaðni á Vestursjællandi) og heldur røðu, har hann sera væl setir upp, hvussu tápulig argumentatiónin hjá høgravonginum ofta er:
Jeg var i sidste uge i Washington. Deres problemer er lige så store som vores. Problemerne tårner sig op for dem. Grådighed. Afregulering. Blind tro på markedskræfterne. Troen på, at bare man gør de rige rigere, så vil der ligesom dryppe noget ned på de fattige. Det var den lidt ejendommelige filosofi, der gik ud på, at de stærke skulle hjælpe de fattige – det lyder godt jo nok. Men så er man nød til at styrke de stærke, så de blev stærke nok til at hjælpe de svage, og for at få råd til det, så er man nød til svække de svage, så der blev råd til styrke de stærke, så de blev stærke nok til at hjælpe de svage.
(Takk til Kára Holm Johannesen, ið hevur funnið citatið fram, og deilt tað á facebook. Eg havi leitað eftir tí síðani eg sá filmin. Ein trailari fyri filmin er her.)

Júst sum eg skuldi leggja hesa grein út á bloggin kom eg fram á eina vikugamla ATS-grein, sum er ein líka góð parodi av ekstremum høgrapolitikki sum lýsingin hjá Svend Auken:
Kandidat kæmper for suppekøkkeners overlevelse
Republikanernes vicepræsidentkandidat, Paul Ryan, besøgte forleden et suppekøkken for fattige amerikanere.
»Obama har hele tiden travlt med at tale om middelklassens problemer. Men han glemmer alle de fattige, der risikerer at miste deres suppekøkkener, hvis de rigeste amerikanere beskattes så hårdt, at de ikke længere har lyst til at give frivillige bidrag til køkkenerne«, sagde Paul Ryan, der som en gestus over for suppekøkkenet og de medbragte fotografer vaskede den samme gryde af fire gange.
(Til tey sum ikki kenna ATS, so er talan um baksíðuskemt á donsku avísini Politiken.)

Filmsbrotið við 1. mai taluni hjá Svend Auken fann eg ikki á netinum. Men umframt trailaran sum eg linki til omanfyri er minnistalan sum varð hildin fyri Svend í amerikansku kongressini. Ein vøkur minnisrøða:


Tað er kontórið hjá Steny Hoyer, sum hevur lagt røðuna á YouTube. Røðan er við í filminum Svend.

Ingen kommentarer: